Tämä sivu näkyy paremmin uudemmassa selaimessa (Google Chrome).


Sulje
TÄNÄÄN -3..3
HUOMENNA -5..2
YLIHUOMENNA -4..1
 

Kuva: Tallinn City Museum

Kuva: Paul Kuimet

Kuva: Tõnu Tunnel

Kuva: Paul Kuimet

Kuva: Paul Kuimet

TripAdvisor suositus

4.0

perustuu 99 arvioon

Sijainti (kartta)

Lühike jalg 9a, Tallinn

Vanhakaupunki

Lisää

Etäisyys:

Lentokentältä

5km

Satamasta

1.8km

Juna-asemalta

0.70km

Linja-autoasemalta

3.50km

Avoinna

01.10-30.04 ti, ke, pe-su 10-17, to 10-20
01.05-30.09 ma-su 9-18

Hinnat

Hinta 14.00€
Lastenlippu 8.00€
Perhelippu 28.00€
Tallinn Cardilla ilmainen

Kotisivu

Avaa kotisivu

Yhteystiedot

neitsitorn@linnamuuseum.ee

+372 601 2605

Informaatio

Lisää

Suosittelemme lapsille

 

Esteettömyys

Ei esteetöntä pääsyä
  • Rajattu esteetön pääsy
  • Kohde sijaitsee yläkerroksissa, jonne pääsee vain portaita

1300-luvulla alun perin puolustustorniksi rakennettu Neitsyttorni on kokenut vuosisatojen kuluessa useita muutostöitä. Torni on palvellut niin asuinrakennuksena kuin kahvilanakin. Nykyään tornissa sijaitsee yhdistetty museo ja kahvila, jossa voi tutustua tornin monipuoliseen historiaan sekä nauttia kauniista maisemista ja maistuvista tarjoiluista. Neitsyttorni on osa Kiek in de Kökin linnoitusmuseota

Keskiajalla torni tunnettiin päällikkönsä Hinse Meghen mukaan Megedetornina. Myöhemmin nimi muotoutui saksankieliseksi Mädchenthurmiksi, viroksi Neitsitorniksi eli suomalaisittain Neitysttorniksi. 
Alkujaan puolustuskäytössä olleesta nelikulmaisesta Neitsyttornista tehtiin 1700-luvun lopulla kaksikerroksinen asuintalo, jossa asuivat ja työskentelivät lukuisat Viron kulttuurihistoriasta tutut henkilöt, heidän joukossaan taiteilijat Kristjan ja Paul Raud. 1980-luvulla torniin avattiin kahvila, joka nousi tallinnalaisten keskuudessa kulttimaineeseen.  

Nykyään Neitsyttorni palvelee museona ja kahvilana. Tornissa on esillä Tallinnan 1920–30-lukujen kahvilakulttuurista ja makeisvalmistajista kertova näyttely. Lisäksi tornissa voi tutustua sen lähihistoriaa esittelevään valokuvanäyttelyyn. Kahvilasta avautuvat upeat näkymät Tanskan kuninkaan tarhaan ja alakaupunkiin. Tornista pääsee kaupunginmuuria pitkin myös Tallitorniin ja Veräjätorniin (Väravatorn). 

Tanskan kuninkaan tarhassa sijaitsevan pääsisäänkäynnin lisäksi museoon pääsee myös Kiek in de Kökin tykkitornin kautta. 

Tallinn Cardilla ilmainen.

Sijainti (kartta)

Lühike jalg 9a, Tallinn

Vanhakaupunki

Lisää

Etäisyys:

Lentokentältä

5km

Satamasta

1.8km

Juna-asemalta

0.70km

Linja-autoasemalta

3.50km

Avoinna

01.10-30.04 ti, ke, pe-su 10-17, to 10-20
01.05-30.09 ma-su 9-18

Hinnat

Hinta 14.00€
Lastenlippu 8.00€
Perhelippu 28.00€
Tallinn Cardilla ilmainen

Kotisivu

Avaa kotisivu

Yhteystiedot

neitsitorn@linnamuuseum.ee

+372 601 2605

Informaatio

Lisää

Suosittelemme lapsille

 

Esteettömyys

Ei esteetöntä pääsyä
  • Rajattu esteetön pääsy
  • Kohde sijaitsee yläkerroksissa, jonne pääsee vain portaita
TripAdvisorissa® annetut arviot

"Interesting Museum; Connects to Kiek in de Kök Museum and Bastion Tunnels"

4.0

6. elokuuta 2019, by YO_LOOK_AT_ME

It was a very interesting museum and its connected to the Kiek in de Kök Museum and Bastion Tunnels which takes you thru the history of the use of the tunnels, etc. Overall, worth a visit. Lue lisää

"A view from the top of the walls"

4.0

2. heinäkuuta 2019, by meryll83

For a small charge we were able to climb the tower and walk along the town walls - a fun experience and worth doing. Lue lisää

"Well worth a visit with a lovely view of the city. "

4.0

9. huhtikuuta 2019, by Sukyi8

We visited the cannon tower museum and paid to include the towers and underground passage. Is well worth the €14 entrance fee. We spend nearly 3hours to walk through the underground passage which is... Lue lisää

Suodata:
Näe ja koe
Syö ja juo
Suunnittele
Tallinn Card
Kaupunginosat
Esteettömyys
Tyhjennä suodattimet

Klikkaa karttaa liikuttaaksesi sitä

Saatat myös pitää